Bicara Siswa


Selasa, 13 Oktober 2009

DALANG SEBENAR!!!

MARI KITA LIHAT SIAPAKAH DALANG SEBENAR TERHADAP USAHA MENYEKAT BERITA KAMPUS SUPAYA SAMPAI KE MINDA MAHASISWA/I UNIMAP. BUKTI DIBAWAH, ANDA LIHATLAH SENDIRI:-



SIAPAKAH ""TOP MANAGEMENT"" TERSEBUT?

10 ulasan:

ain berkata...

2 dia aih, sampai tera 2 ka?? ish2....

Tanpa Nama berkata...

ko email kat editor@malaysiakini.com

unimapkini berkata...

kalo email kat editor@malaysia.com die xley wt ape,tp insyaAllah krew UniMAPKini akan cube utk gnakan alternatif len untuk menyiarkan artikel2 pntg drdp malaysiakini.

cume kami mhn stay tune brsame kami utk sme2 mnjadi supporter kpd usha kmi ini..

terima kasih kpd smua yang bersama kmi..

"Transformasi Mahasiswa UniMAP"
"Unite for UniMAP"

Tanpa Nama berkata...

malaysiakini.com tak boleh bukak.. ok je... no probs for me

Tanpa Nama berkata...

unimapkini,


ko cakap editor@malaysia.com die xley wt ape

sapa kata dia tak leh buat apa..???. dia boleh/akan siarkan la email ko tu kat malaysiakini... berapa ribu sehari pembaca satu dunia malaysiakini... jangan dok asyik tunggu reporter call je...

Ko citer le kes block memblock ni selepas artikel pasai unimap keluar kat malaysiakini... ini scope berita utk la...

apa le.. yg tu pun nak kena ajar... bodoh piang ke apa ni??? memang patut pun blog ko kena block...

unimapkini berkata...

Tanpa Nama ni pun xbrp phm lg ni..klu xstkt nk bg trsiar artikel kite aku pn xkate xleh bt,yg aku mksudkn utk menghlg drpd block unimapkini atau malaysiakini..apela hg ni,stkt nk hntr tu dh lme kmi bt,xyah ajar pun...

thanks bro...

Padi berkata...

ape susah..korang provide la external wifi kat setiap kolej..miaahhahaaha...
mesti admin bengang jek..
pastu supporter korg akan makin bertambah..
lu caya la ckp wa..
gerenti menjadi...

*stay cwel*

Tanpa Nama berkata...

aku ada maklumat terkini....editor mau takk...hehehe...

kukukakikakakkukaku berkata...

aku ambil artikel ni dari...

http://budibaik82.blogspot.com/2009/10/aku-paste-sbb-aku-suke.html#comments

REALITI 1 : HEP UniMAP telah diberikan arahan oleh Dato’ VC, (Kamaruddin Al-Kamiil wal Mutakammiiil) agar ditiadakan langsung pemilihanraya kampus melalui Stopa dan konco-konconya. Jika benar apa yang diceritakan (oleh staf UniMAP sendiri), pelajar UniMAP cubalah menghantar Borang Pencalonan untuk Menjadi Wakil (ketika pilihanraya). ANDA AKAN DAPATI , PELAJAR PERLU MENDAPAT “KEBENARAN” DARIPADA DEKAN PUSAT PENGAJIAN MASING-MASING. Ini langsung tidak demokratik kerana realitinya, TIADA SEORANG DEKAN DI PUSAT PENGAJIAN ANDA PUN YANG SANGGUP BERKATA “TIDAK” KEPADA DATO’ KAMARUDIN DAN KONCO-KONCONYA. Maka oleh sebab itulah, ramai Dekan-dekan Pro-Pelajar yang tidak disambung kontrak sebagai dekan e.g. Prof Sazali (Mekatronik) dan Dr. Shamsul (Bahan). Hanya DEKAN anda yang “YES MAN” sahaja yang akan dikekalkan. KETAHUILAH…ANDA SEMUA TELAH DITIPU !!!

REALITI 2 : Wahai para pelajar UniMAP. Sedarlah !!! Sesungguhnya, baru-baru ini IJM (Institut Jurutera Malaysia) atau BEM (Lembaga Jurutera Malaysia) telah menolak permohonan alumni (graduan UniMAP – kecuali PPK Mikroelektronik & PPK Komputer Perhubungan) untuk berdaftar dengan BEM (untuk dapat status Ir.) Alasannya : Semua kejuruteraan di UniMAP GAGAL mencapai status dan pengiktirafan dari BEM, apatah lagi melalui Akreditasi EAC (Engineering Accreditation Committee). Maknanya : Ijazah anda TIDAK SAMA SEKALI DIIKTIRAF oleh Lembaga Jurutera. Ketahuilah !! ANDA SEMUA TELAH DITIPU..!!

REALITI 3 : Disebabkan oleh Realiti 2 (di atas), USM, UM & UKM dan beberapa IPTA termasuk IPTS seperi UTP an UniTEN tidak teragak-agak untuk MENOLAK PERMOHONAN lepasan UniMAP untuk melanjutkan pengajian di peringkat MASTER & PhD. Tapi hanya satu IPTA sahaja yang masih berani menerima graduan UniMAP itu Universiti Malaysia yang terletak di Perlis !! Ketahuilah…ANDA SEMUA TELAH TERTIPU…!!!

REALITI 4 :

Sebagai “orang lama”, saya nasihatkan :

1. MPP bersuaralah bagi pihak rakan-rakan anda !!! Jangan jadi seperti ANJING yang terdiam setelah diberikan pelbagai kemewahan oleh pihak Universiti – melancong & sebagainya. Fikirkan tentang tanggungjawab dan amanah yang diberikan oleh rakan-rakan anda. FIGHT FOR THEIR RIGHT & YOUR OWN FUTURE !

2. ALUMNI juga perlu bangkit menentang rejim Kamarudin – Stopa – HEP – pembodek – pengampu yang nyata-nyata menyebabkan ijazah yang anda bersusah payah mendaptnya, tidak diiktiraf oleh Lembaga Jurutera Malaysia. Memang ada yang telah bekerja, tapi sia-sialah jika rakan-rakan dari IPTA lain boleh further studies, dan anda terus menjadi “orang suruhan” atau “kuli” di company tempat anda bekerja.

3. STAF UNIMAP terutamanya Dekan-dekan Pusat Pengajian juga perlu memberitahu kepada SEMUA pelajar – status pengiktirafan dari EAC yang “TERNYATA GAGAL” diperolehi. Wahai para Profesor & Prof. Madya yang cerdik pandai…tanya kepada diri anda, inginkah anda menghantar anak anda di UniMAP!? Jawapannya sudah tentu, ANDA SAHAJA YANG TAHU. Oleh itu, hentikan MENIPU PELAJAR!!

Kalau ada student UniMAP yang perlu keterangan lanjut (atau buat-buat tak faham), sila hubungi :

DIRECTOR, ENGINEERING ACCREDITATION UNIT
Prof. Madya Ir. Megat Johari bin Megat Mohd Noor
Director, Engineering Accreditation Unit
Tel : +603-7804 9862
Email : megatjohari@bem.org.my

KELUARLAH DARI ZON SELESA ANDA – DARI KAWASAN TANAH KUBUR WANG ULU atau KAWASAN PEMBUANGAN SAMPAH KUALA PERLIS – BUKTIKAN MAHASISWA TIDAK SEKALI-KALI BOLEH DITIPU SEWENANG-WENANGNYA !!!

Tanpa Nama berkata...

Touche. Sound arguments. Keep up the great spirit.

Feel free to surf to my web page; Raspberry Ketones