Bicara Siswa


Sabtu, 31 Oktober 2009

Tahniah MPP dan MPKK!

Pertamanya, UniMAPkini serta seluruh warga mahasiswa kampus ingin mengucapkan sekalung tahniah buat Majlis Perwakilan Pelajar(MPP) kerana telah berjaya menganjurkan Majlis Solat Hajat Perdana di setiap Kolej Kediaman(KK) bagi menghadapi peperiksaan bermula 2 November ini.

Ia sebagai satu permulaan yang cukup baik bagi MPP kali ini untuk meneruskan agenda memperjuangkan hak mahasiswa di universiti yang disayangi ini. Harapan tinggi kami berikan agar MPP pada kali lebih mesra pelajar dan menunjukkan keprihatinan mereka dengan lebih kerap untuk turun padang menyelami masalah yang dihadapi oleh mahasiswa.

Tahniah sekali lagi! Semoga MPP pada sesi ini akan terus mengorak langkah dan terus bersama kami memimpin suara mahasiswa dalam menjuarai isu-isu berkaitan hak student.

Keduanya, UniMAPkini serta seluruh warga mahasiswa kampus ingin mengucapkan juga sekalung tahniah kepada Majlis Penghuni Kolej Kediaman(MPKK) yang baru atas penerimaan watikah perlantikan sebagai kabinet yang akan menerajui MPKK pada kali ini semalam.

Harapan yang tinggi kami berikan kepada pimpinan MPKK pada sesi ini agar mereka lebih sensitif kepada isu-isu berkaitan masalah penghuni di KK dan sentiasa turun padang dalam memahami keadaan mereka. Biarlah pimpinan MPKK pada kali lebih ramah dan mesra pelajar serta memahami masalah student berbanding hanya sekadar menganjurkan program-program yang 'grand' dan hebat.

Ucapan tahniah sekali lagi buat MPP dan MPKK.
TAHNIAH!

"Unite for UniMAP"

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah..

tahniah pemimpin kami..
aku yg hadir rasa bersyukur jgk..
cuma kehadiran agak menyedihkan..
sebab publisiti agak kurang..
jika dibandingkan dgn program poco2,senamrobik sgt kuat publisiti..sedih hati ni..

kedua,student dah dididik bahawa program keagamaan ni x penting..jd x rasa kesedaran untuk dtg memohon pd Allah..

Ya Allah,bukalah pintu hati kami semua untuk kami berjaya di dunia dan akhirat,dalam keadaan kami sujud syukur pada-MU..

Tanpa Nama berkata...

gano demo tok sey gi male tdi?? doa2 la kita terbuko hati utk ke majlis keagamae drpd majlis hok mlaghake.. amin..

Tanpa Nama berkata...

ko x g solat jumaat ke...tgok pkl 1.06 posting..

Tanpa Nama berkata...

salam..
betul2,,, publisiti tuk program ni agak kurang ar..
sya ada cdgan..editor nadiunimap ni kan rajin,ader krew2 setia lg..aper kata kalo ader paper program,lebih2 lg yg keagamaan ni,,editor tolong sebar2kn..betul x???betul x???
p/s:ini cadangan jer..jgn ader saper2 terasa ati ea :)

Tanpa Nama berkata...

Ucapan tahniah sekali lagi buat MPP dan MPKK.
TAHNIAH!


editor ucap jer tahniah....

macam tak ikhlas jer...

NALZALUZ berkata...

program poco-poco kat tapak bas kg wai kena paksa bgn pg2 ngan staf...

mmg x guna tol la staf..

nak paksa2 plak pg poco-poco...

student xnak pg sudah arr..

bukan mnde 2 wajib pon..

dah la kena kejot ngan btg kayu plak 2...

Tanpa Nama berkata...

ishk2 suka mengungkit
suka mengadu...
nti mengadu la kt mak ayah...
kot2 la mak ayah nk dengar
kt sni xda sape pn nk bg simpati
kesiannya la gn budak2 unimap
x ckup tido haaa
nk tido smpai pkul brapa ntah
elok gali kubur sndiri masuk sndiri tanam
nti xda org da nk kejut

Tanpa Nama berkata...

bukan soal mengadu..
nak bagitau jer..
bla untuk poco2,sanggup kejutkan student..

tapi untuk kejutkan student solat subuh..kenapa x wat??

solat dan poco2 mana lebih penting...??

jawab...

Tanpa Nama berkata...

kita solat tiap2 hari
tu da fardhu untuk diri kita
sedangkan poco2 hanya brapa kali je sbulan
xkn la solat subuh yg wajib tu xleh bangun sndiri
yg x wajib ni la tlg kejut sbb nk suh org bngun
huhuhu...bukan xda laungan azan
ada je
tp kita yg xnk bangun

Tanpa Nama berkata...

asal teruk sangat nih?

yg wajib jgn kejut,,
yg x wajib,kita tlg kejutkan yer..

bgs2..


subjek teras kita tak payah study,,biar lulus jer..
subjek wajib dan ko-k,kita study dapat A kan...

pemerhati blog berkata...

terpulang kpd diri masing2
klo nk bangun tetap bangun kdg tu da kejutkn tp siap dimarah ditengkingnya lagi hurm....
manusia byk bg alasan je
klo xnk bangun tu nk buat mcm mana
kita solat ni bukan arahan manusia
arahan Allah...sedangkan jemputan tu cuma arahan manusia
jadi ada akal fikirlah....buat la apa nk buat pun nescaya akan ada hari perhitungan nnti..

pemerhati blog berkata...

falsafah yahudi berkata bahawa..
"jgn la kamu asyik berfikir tentang apa yang negara sudah lakukan untukmu...tetapi fikirkanla apa yg sudah kamu lakukan untuk negaramu.." drpd sini kita dpt mentafsirkn pmikiran pelajar2 melayu ISLAM...jgn terlalu bergantung dgn org sekeliling nescaya ia akan membawa rebah..
dirikanla tiang2 yang uth dan kukuh kerana tiada kejayaan tanpa usaha..dan usaha mengkritik memfitnah seperti ini akan membawa kepada bencana yang amat dahsyat...fikir2kanla tahap akalmu kerana sekiranya bangsa yang sudah lama dilaknat oleh Allah boleh berfikir sedemikian maka kamu yang mempunyai agama ini tidak dpt bersyukur dan redha dengan apa yang kamu ada..jgn la kamu bersikap tamak...
seperti firman Allah
"la in syakar tum la azidannakum wa LA in KAFAR tum inna ngaza bi la SYADID"
sekiranya kamu bersyukur dengan nikmat ku maka aku akan lipatgandakannya tetapi sekiranya kamu kufur dengan nikmatku(tamak) ingatla sesungguhnya AZAB Allah itu amat pedih....

Tanpa Nama berkata...

tambahan..:kufur nikmat Allah juga bermaksud..apabila kita dapat nikmat Allah,tapi kita menyalahgunakan nikmat Allah untuk berbuat maksiat pada Allah,maka itu juga kufur nikmat..

Allah bagi nikmat sihat tubuh badan,kita gunakan untuk ke surau ke atau untuk berjalan menuju ke konsert maksiat.cth: di majlis hari raya ??

Allah bg kuat,kita guna untuk menahan sabar atau memaki hamun orang lain??

Allah bagi harta,kita guna untuk sedekah atau untuk beli tiket konsert Hujan??

Allah bagi nikmat pakaian,kita pakai menutup aurat atau mendedahkan aurat kita pada khalayak ramai??

Allah bagi tangan,kita guna untuk menyentuh yang halal sahaja atau kita guna untuk pegang tangan kekasih dan yang haram untuk kita sentuh??

peringatan untuk yang menulis..

Tanpa Nama berkata...

pemerhati politik : astaghfirullah..

saudara,sila betulkan ayat al-Quran di atas..inna 'azabi...bukan ngaza..

diharap tak menulis ayat al quran dalam bahasa melayu,supaya tidak salah sebutan ayatnya oleh pambaca..

berhati2 dgn ayat al Quran..

ruju' balik surah Ibrahim,ayat 7..

Tanpa Nama berkata...

pemerhati blog..

maaf2,tersilap..

Tanpa Nama berkata...

tahniah MPP n MPKK krna menjayakan pgram tersebut
semoga MPP n MPKK dapat bekerjasama dgn lebih baik kelak..
insyaallah...

Tanpa Nama berkata...

KuCing Nama JOneT tue PEmALAs gilER korang TAw... Aku x peNAh pon tgOk Dia cAri mKan.. KejA dtG rumAh mIntaK nAsI!!!! tapI OK jgak La tue ... KAn3???

unimapkini berkata...

huh...ader aku peduli jonet ang tuuuuu...

ada aku kesahhhhh....

Tanpa Nama berkata...

x payah la nak mngarut kat dlm blog ni... psal jonet la.. ape la.. tu mnunjukkan kebodohan diri yg mnulis.

Tanpa Nama berkata...

Hello. And Bye. Thank you very much.

Tanpa Nama berkata...

Hello. And Bye. Thank you very much.