Bicara Siswa


Khamis, 8 Oktober 2009

SALAM ASPIRASI

Salam Aspirasi untuk mahasiswa bersatu…

Pihak SPR untuk pemilihan MPP UniMAP sesi 09/10 telah mengisytiharkan kemenangan kesemua calon yang mencalonkan diri pada penamaan calon.Maka,seperti tradisi kebiasaan di UniMAP tiada pilihan raya akan diadakan untuk memilih MPP kali ini.
Tahniah kepada mahasiswa yang telah menjadi MPP.Namun difahamkan,ada mahasiswa yang juga membeli borang pencalonan,namun gagal untuk mencalonkan diri pada hari penamaan calon atas sebab-sebab tertentu.

Apakah nilai borang pencalonan yang berharga RM50 kepada mahasiswa yang gagal menjadi calon??

Adakah mahasiswa UniMAP sentiasa cukup pencalonan untuk MPP setiap tahun sehingga tidak pernah diadakan pilihan raya??

Atau ada mahasiswa yang mencuba,namun gagal kerana helah atau masalah teknikal??
Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) perlulah dipilih oleh pelajar kerana mereka nak menjadi pemimpin kepada pelajar.Adakah selama ini mahasiswa yang memilih pemimpin mereka atau ada pihak lain yang ‘tolong’ melantik??

Jawablah persoalan-persoalan tersebut dengan rasional dan tepat.

Mahasiswa yang bijak mesti juga bijak menilai kepimpinan.

31 ulasan:

zuragon planet namect berkata...

Hanya Allah yg tahu niat sebenar "mereka"...
moga Allah s.w.t membalas "jasa" mereka dengan balasan setimpal... bukan minta yg buruk, tp, minta dibukakan hati.. dibersihkan sikit hati kalo kotor, karat.. Harap "mastermind" akan terhapus.... MOga kebenaran terungkai.. Takbir.. ALLAHUAKBAR

"Ya Allah, berikan kekuatan pada mahasiswa/i UniMAP ntuk bersuara, bersuara kearah kebaikan bersama, tunjukkan kami jalan yang lurus, jalan yang engkau redhai, jauhkan kami dari sifat pentingkan diri, tamak, dengki, khianat dan bangga diri. Ya Allah, hanya padamu kami memohon.."


p/s: adakah anda semua berani ntuk membuat petition?

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.
Buat pengetahuan umum, UniMAP tidak pernah melebelkan kemenangan MPP sebagai kemenangan Aspirasi ataupun sebaliknya. Tidak perlu diwujudkan golongan Aspirasi atau sebaliknya di dalam kepimpinan MPP ini. Sebagai pemimpin pelajar di universiti, matlamat utama adalah membantu universiti dalam hal-hal yang berkaitan. Adakah anda pernah berfikir, dengan cara mencanang nama universiti di kalangan umum membantu universiti dalam mempertingkat prestasi universiti ini sendiri. Sebagai seorang pelajar yang intelek dan percaya akan kepimpinan tertinggi universiti, anda semua harus menghormati segala keputusan yang telah dibuat dan cuba untuk memahami segala tindakan yang diambil semestinya mempunyai alasan yang cukup munasabah. Apa yang anda harus lakukan adalah memberi kerjasama ke atas pucuk pimpinan MPP yang baru supaya anda semua bersama-sama memajukan dan menaikkan nama universiti ke peringkat yang lebih tinggi. Bukankah MPP ini juga dikalangan anda yang sama2 belajar di universiti ini. Kenapa kita harus meletakkan ketidakpercayaan kepada mereka sebelum mereka menunjukkan keupayaan mereka kepada semua. Kita seharusnya memberi mereka peluang dan sokongan supaya kepimpinan mereka akhirnya berjaya di mata semua pihak.
Wahai pelajar-pelajar yang budiman, berfikirlah sebelum anda mengambil sebarang tindakan yang mana akhirnya tidak memberi faedah kepada mana-mana pihak.
Sekian. Wassalam.

Tanpa Nama berkata...

"anda semua harus menghormati segala keputusan yang telah dibuat dan cuba untuk memahami segala tindakan yang diambil semestinya mempunyai alasan yang cukup munasabah. " quote dari tanpa nama

kalu berkenaan keputusan yang dibuat, memang saya hormati, tetapi berknaan setiap tindakan ada alasannya. jadi, disini saya ingin bertanya, apakah alasanya?? sehingga menyebabkan UniMAP menyusun strategi untuk menggagalkan PRK di kampus kita.???? y?? saya mahsiswa yang tidak pernah lena dari mengikuti prkmbngn isu semasa kampus kita, terutamnya dari blog ini, pada pendapt saya, blogger ini benar2 telah memberi fakta yang jelas kepada kita. masakan pokok akan bergoyang jika angin x betiup??

buat unimapkini, disini, sya betul2 menyatakan bhw say sentiasa akan menyokong anda & sya x akan teragak2 tuk memanggil semua pengaruh sya tuk membantu jika sesuatu akan berlaku pada anda & calon-calon. eh, maaf, sya x pasti, sama ada blogger adalah calon @ x...Anda calon ker??..jgn risau lebih dari 3/4 siswa unimap akan memihak kepada kamu.

kepada +-10 org calon-calon yang telah mengambil brng & telah digagalkan dari menjadi calon, kami semua bersimpati kepada anda, diatas penghinaan universiti terhadap anda semua. kami begitu tidak menyangka bahawa ini akan terjadi. sya sarankan kepada anda tuk bawa isu ini ke mahkamah.

Tanpa Nama berkata...

semua nie hanyalah tipu helah dan penyalahgunaan kuasa...
persoalannya...??
dimanakah calon2 yg mengambil borang yg paling mahal??
mengapakah mereka tidak dapat bertanding...???
apakah alasan yg digunakan sehingga mereka tidak dapat bertanding (adakah kesemuanya mempunyai masalah berkaitan borang,tidak mungkin..?
mengapakah calon yg diberi borang secara percuma,tidak mempunyai sedikit pun masalah.?

Pemerhati Politik UniMaP berkata...

seharusnya perkara ini tidak harus dipertikaikan kerana keputusan mutlamat terletak di tangan pentadbiran utama peringkat universiti.Perkara borang percuma itu --> usahakan sendiri dengan gigih untuk mendapat borang percuma itu kerana pelajar - pelajar yang telah dipilih telah pun menjalankan pelbagai aktiviti semenjak beberapa bulan lalu untuk dipilih dan kredibiliti mereka tidak harus disangkal. Saya bukan MPP mahupun Pro-mpp... saya hanyalah seorang pemerhati di UniMAP....

Tanpa Nama berkata...

bagaimana pula dgn calon ppk???mereka dicalonkan kerana rapat dgn pihak atsn..mana keadilan untuk pelajar2 lain??yg bertungkus lumus menonjolkn diri..tp dipndg sebelah mata sahaja...

susu lemak manis berkata...

kpd tanpa nama 2::

tiada sesiapa yang melabelkan ada pihak aspirasi atau apa-apa pihak..anda sendiri yang menimbulkannya..terasa ke??hehe..

kalau awal-awal nak pilih mcm tu,x nak bg ada PRK,jangan isytihar la jual borang.x payah bukak penamaan calon.kan senang.lantik mcm 'PENGAWAS' sekolah kan..eh....x bleh plak..nanti melanggar arahan daripada KPT kalau x wat kan..ish2

anak katak anak berudu
sungguh licik orang itu,,hehe..

pemerhati politik pun biar reti cket kalau nak bercakap politik yer..

Tanpa Nama berkata...

kepada pemerhati politik unimap...
memg benar ap yg saudara katakan berkenaan tentang kaitan borang free itu dengan pelajar-pelajar yg dipilih. betul mereka telah menghadiri pelbagai program di universiti utk dinilai n dipilih berdasarkan kredibiliti mereka. tapi, adakah mereka tersebut dipilih pelajar utk hadir ke program2 tertentu atau pihak u kerana setahu saya mpp ialah majlis perwakilan pelajar. satu lagi, tidakkah saudara memikirkan bhw berlaku ketidakadilan kepada calon2 yg membeli borg dengan harga yg mahal kerana di dalam syarat pertandingan, calon2 yg ingin bertanding perlu membayar rm50 utk satu borang tapi utk mereka yg dipilih, hanya mendapat begitu saja borang tersebut. tidakkah kita dpt melihat di situ terdapat satu penyelewengan yg nyata oleh pihak tertentu.

mahasis berkata...

"Sebagai seorang pelajar yang intelek dan percaya akan kepimpinan tertinggi universiti, anda semua harus menghormati segala keputusan yang telah dibuat dan cuba untuk memahami segala tindakan yang diambil semestinya mempunyai alasan yang cukup munasabah." Qoute dari Tanpa Nama

segala keputusan??keputusan ape yg dimaksudkan??adakah keputusan pemilihan calon drpd HEP??atau kputusan xmau bt PRK??klu keputusan nk cari calon2 utk HEP,kmi xkesah pun,terpulangla nk plih sape2 pun..

tp klu nk bt kputusan xmau buat PRK,mne blh,sptutnya klu xnk bt,xyahla pi duk sorak2 jual borang pencalonan,duk p bukak iklan borang pncalonan,alik-alik nmpk gaye cm xnk buat PRK,klu xnk bt,ckp trus trg secara jantan xmau bt,xyah duk p kluar iklan tuh..kn senang..buat cm kita lantik pengawas sekolah rendah..xpyh HEP nk susah kn..

satu lg,kite kne sedarla skt,kite bukan tunggul atau lmbu yg dicucuk hidung,suh buat tu,kite buat,suh buat ni kite buat,diputuskan itu kite ikut,diputuskan ini kite ikut..mesti ade hujah dan alasan atas ape yg kite bt..

kmi tuntut PRK,bukan tnda kmi xsuke HEP atau pntdbiran universiti,tp ini hak kita sbg mahasiswa,utk berorganisasi dlm ngra demokrasi..jgnla sekat..

mahasis berkata...

"Kita seharusnya memberi mereka peluang dan sokongan supaya kepimpinan mereka akhirnya berjaya di mata semua pihak." Qoute drpd Tanpa Nama

dh lbh 4thn dh kite bg pluang dn ruang pd HEP utk pilih calon2 die utk nek jd MPP,nmpk gaye spjg lbh 4thn ni,kebajikan mahasiswa UniMAP masih terabai,isu duit KPT blum selesai,isu saman membabi buta dan xkonsisten blum selesai,hak student dlm isu pndidikan masih tidak mndapat perhatian,mereka lgsung xmemahmi kami sbg mahasiswa UniMAP,duk shok dn bgga dgn jwtn MPP,tp ntah satu ape pun xbuat utk student,yg duk sibuknye,p buat melancong sane melancong sni,duk sbuk progrm hiburan sane hiburan sini,stkt nk buat program,pengawas sekolah men blh bt,yg kmi mahu sensitif hak kami sbg student di UniMAP dn perjungkn,bkn duk bersenang2 dn berfoya2..

satu lg xpernah pun spnjg lbh 4thn ni,MPP turun padang bertanye mslh kmi di UniMAP,xperlu nk formal2 pun bt bende ni,turun pdg ramai2 ke stp kolej kdiaman,tnye mslh student,ini tidak duk sibuk buat program,lps tu kite xturun marah kmi plk,xyah marahla,hangpa mmg bukan kmi pilih pun,bt ape kami nk turun..dhulukan dlu prgrm yg mmprjuangkan hak kami di unimap..

Tanpa Nama berkata...

wahai kawan2..sebarlah maklumat dan blog ni pada kawan2 unimap yg lain..ramai lagi yg lena pasal isu2 semasa ni

ahlong_13 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ahlong_13 berkata...

assalamualaikum... aku tertarik dengan blog ni.. ini adalah kali pertama aku buka,untuk makluman, aku adalah salah seorang alumni yang baru sahaja grad bulan ogos 2009 yang baru lalu, aku rasa blog ini memang sesuai dengan menampilkan isu2 semasa yang hangat di UNiMAP, walaubagaimanapun... banyak pembaharuan perlu dilakukan dalam blog ini agar ianya lebih menarik dan bertepatan dengan apa yang diperjuangkan oleh admin... aku sokong korang 100%.... :)


berkenaan dengan MPP, apa yang aku dapat tahu, UNiMAP dikatakan tidak menyebelahi mana2 pihak, pro-aspirasi mahupown pro-mahasiswa.. tetapi mereka pro-LE (leadership engineer), macam tu arr lebih kurang, aku tau benda ni pown sebab aku nyer awek, adalah bekas MPP UNiMAP yang lalu 08/09....hehehe

aku tak menyebelahi mana2 pihak, tetapi.. aku rasa UNiMAP ni perlu ada perubahan... dan perlukan manusia yang mengkritik, sebab apa yang aku tengok.... MPP yang lepas2 pown macam pak turut jer.. (termasuklah awek aku..hehehhee) kesian aku tengok diorang, semua kerja pihak atasan diorang kena buat


lagi 1... pihak HEP suka bagi kerja last minit, pastu kalau tak jadi.. marah2 pulak , kesian aku tengok MPP ni, macam macai pown ada gak aku tengok... aku rasa org HEP ni suka makan gaji buta kot.. mintak maaflah sekiranya ada staf HEP yang baca blog ni.. tak semua staf macam tu.. tapi kebanyakan daripada mereka macam tu.....

kalau boleh aku nak korang teruskan perjuangan, jadilah pengkritik kepada UNiMAP yang setia, sebab .. banyak isu yang boleh dibangkitkan, antaranya.. isu bas, jadual exam yang serabut.. kolej kediaman yang dah tak berapa selesa, yuran pengajian yang tidak releven, 7 pillars yang mengarut, dan banyak lagi isu yang korang boleh bangkitkan, kalau aku nak cerita pon aku rasa.. tak habis , hehhehehe


lagi 1, korang buatlah perjumpaan antara mahasiswa ngan HEP, masa aku hari tu.. diorang nak buat, tapi last2.. tak jadi.. diorang bagi alasan yang dekan HEP ada hal mustahak.. tapi aku rasa, org HEP takut nak jumpa ngan mahasiswa..

aku nak.. korang bersatu, buat benda ni start ngan underground,pastu... cari pengikut yang sama memperjuangkan korang nyer perjuangan... kalau boleh aku nak, mahasiswa yang tak dapat jadi MPP ni join korang nyer blog,pastu.. kalau ada apa2 isu yang berbangkit, korang leh bersatu dan kritik pihak atasan, ini semua untuk korang jugak, korang nak ker tengok korang nyer U lembab... tak bermaya langsung untuk bersuara,...

sekian.. semoga perjuangan anda semua berjaya
aku menyokong dari belakang.... itu jer yang aku leh tolong, kalau ada keperluan, korang leh email aku....

nukilan daripada:"pengkritik_sinis"

http://pemikirjalanan.blogspot.com/

http://pengkritiksinis.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

memang benar.mengapa tiada pemilihan dikalangan pelajar itu sendiri.mengapa calon itu dipilih oleh orang tertentu sedangkan kita mahu memilih calon sebagai wakil pelajar.adakah kita memilih calon sebagai wakil pihak pentadbiran UniMAP??
sehinggakan mereka yang berjaya hanya terdiri daripada mereka yang dipilih oleh org tertentu sahaja??berkaliberkah mereka??layakkah mereka dipilih utk memimpin pelajar sedangkan mereka tidak mesra pelajar pun??inikah yang dipanggil wakil pelajar.mengapa tidak diberi peluang kepada mereka yang benar2 ditrima oleh pelajar??
adakah pihak "ATASAN" gentar orang yg bakal dipilih oleh pelajar nnti akan menentang mereka??
jika ini berlaku sampai bila2 pn universiti ini tidak akan maju.wakil pelajar diperlukan utk menyampaikan suara pelajar kepada pihak atasan,bukannya mengikut segala yang diaturkan oleh pihak atasan.sbg manusia,pasti kita ada melakukan kesilapan.mungkin ada yg berpendapat,segala yang diatur oleh pihak atasan adalah baik utk kita,tp mungkin ada yg kurang utk kita.jd siapa yg mahu memberitahu kekurangan itu kepada yg DIATAS sekiranya wakil2 ini hanya menurut sahaj??fikirkanlah.....
jika ini berterusan,kita akn terus terbelengu di takuk lama...

Malik mantan YDP berkata...

salam 1 malaysia kpd semua warga unimap yg dicintai, stelah sy brpenat lelah semalam dlm usaha sy utk mlantik MPP yg sya berkenan & mnyekat calon2 MPP yg bersuara hak pelajar, maka sya dengan ini boleh mnarik nafas lega. oh ya.. slamat hri raya sya ucapkan. dan kini sya yakin MPP yg baru dlantik ini majoritinya mmpunyai pmikiran yg sama dgn HEP, iaitu hiburan semata2. jadi malam ini dan malam seterusnya saya bole tido dgn lena. kpd calon2 yg telah gagal, jgn putus asa. MPP bukanlah suatu medium yg bagus utk mmperjuang hak mahasiswa. cuba lagi. sekian, jika anda jumpa sya dimana2, tegurlah sya dgn mmbaling kasut saiz 7 ya..?

Tanpa Nama berkata...

jom melawat um-today.com
mahasiswakini.com

Tanpa Nama berkata...

HEP unimap makan duit dan suka enjoy ja kerja.. Pergi luar negara dan buat program hiburan menjadi keutamaan mereka!

UniMAP bermasalah berkata...

KEPADA HEP UniMAP, pegi la buat kerja!! jangan masuk blog orang! Orang suruh buat kerja, bukan masuk blog bagi komen!

Tanpa Nama berkata...

kadang kadang saya kesian tengok student lepak di surau sementara tunggu kelas... MPP kena la mintak satu tempat untuk pelajar rehat/buat revision smentara tunggu kelas... dah le kampus berteraboq serata perelih... nak balik hostel rehat pun tak boleh... MPP or sesiapa saja yang kenai MPP sila beritahu ini....

Sebagai pemerhati luar, saya pernah dengaq cerita yang ada seorang staff baru ni pi ceramah PAS.. jumpak Dato di situ.. dia pun ingat dato ni orang belah tu jugak.. so esok tu dia tegur la datuk... terus dato buang... ni cerita orang perlis dengar... cerita masyarakat keliling dengaq...

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan nama MPP ditukar menjadi Majlis Perwakilan Pentadbiran. kerana MPP yang dipilih bukan atas pilihan pelajar, dan hanya menjalankan tugas rasmi semata-mata.... Fungsi MPP sebenar adalah membela kebajikan dan kepentigan pelajar, bukan kepentingan HEP... fikir-fikirkan.

ingin perubahan berkata...

kepada malik mantan ydp:

kami orang intelek,berfikir secara rasioanal..
kami berani berdepan..
kami tak akan baling2 kasut ni..
tu keje hangpa kot..hehe..
takut sangat dengan bayang2 sendiri

budi baik berkata...

1malaysia rakyat diDUNGUkan.. sy dah tahun 4 diunimap ni. Isu pilihanraye ni dari awal sy masuk sampai dah tahun akhir tetap macam ni. be gentle la HEP. jangan ingat budak unimap ni sume bengap. sy ni dah 27thn dan merase 2kali mengundi KERAJAAN NEGERI SELANGOR yg sekarang. kite ni student unimap adalah bakal2 pemimpin suatu hari nanti. adakah UNIMAP nak mewujudkan perintis kepada pemimpim2 yg tolol macam sekarang ni? tak berani bertanding secara terbuka. pandang la secara terbuka. MPP UNIMAP yang lahir daripada HEP adalah sampah. Parking kereta pun tak ada. Kes sport rim kereta hilang ape yg MPP buat? kes kecurian laptop dan hp ape MPP buat? bas kuning tu pemalas ape MPP buat? harga makanan setiap kafe jauh berbeza ape MPP buat? budak eksiden ape MPP buat? MPP ade ke buat survey? ade ke turun padang? MPP tau melancong je. sampai ke hong kong dengar nya. Pogram2 kerohanian pun tak ada. Yang ada YUNA, POCO2,TARIAN2.. ingatkan unimap dah upgrade rupanya sama ja dengan KUKUM ( Kolej Universiti KEBUDAYAAN Utara Malaysia)

ahlong_13 berkata...

ini aku tujukan kepada Malik mantan YDP ,aku beria2lah ingatkan hang ada blog... aku klik hang nyer nama, last2 kluar blog unimapkini.... hehehhe aku cadangkan hang ada blog hang sendiri, lagipon hang skarang mantan MPP,hang layak bersuara mengikut hang nyer acuan, bebas berkata2, tiada siapa lagi telunjuk yg hang perlu ikut, berdirilah diatas kaki sendiri....

hang mesti kenal siapa aku kan???

Pemerhati Politik UniMaP berkata...

saudara sekalian haruslah berfikiran terbuka. Jangan memandang setiap perkara yang berlaku di universiti dengan pandangan serong. Setiap gerakan yang dibuat adalah demi kebaikan semua mahasiswa di universiti. Kemasukkan politik didalam urusan UniMaP adalah satu perkara yang berbahaya. Ini merupakan salah satu sebab mengapa selama ini tiadanya pilihan raya.Faktor lain adalah disebabkan keadaaan universiti kita yang bertaburan di merata perlis. Ini akan memudahkan kemasukan orang politik ke dalam unimap. Inilah perkara yang ditakuti oleh semua orang. Sebagaimana yang kita lihat di universiti lain, calon yang jadi MPP semuanya mesti jadi ahli politik...Kalu x caya, gi cube cek dan tengok ye??

"adakah mereka tersebut dipilih pelajar utk hadir ke program2 tertentu atau pihak u kerana setahu saya mpp ialah majlis perwakilan pelajar. satu lagi, tidakkah saudara memikirkan bhw berlaku ketidakadilan kepada calon2 yg membeli borg dengan harga yg mahal kerana di dalam syarat pertandingan, calon2 yg ingin bertanding perlu membayar rm50 utk satu borang tapi utk mereka yg dipilih, hanya mendapat begitu saja borang tersebut. tidakkah kita dpt melihat di situ terdapat satu penyelewengan yg nyata oleh pihak tertentu."

Kalau saudara lihat dengan jelas sekali, tiada sebarang salah hanya untuk pelajar yang aktif dalam program sahaja untuk mendapat "MPP". Ini kerana mereka telah mempunyai satu hubungan yang rapat diantara satu sama lain dan satu kesefahaman telah dicapai.Oleh itu, mereka boleh bekerja dengan lebih baik kerana telah memahami setiap orang dan mempunyai kenalan di dallam HEP. Malahan seperti kata saudara ahlong_13, semua kerja atasan kebiasaanya dibuat oleh MPP.Saya pernah melibatkan diri dalam satu program MPP seperti itu dan saya rasa beban yang ditanggung adalah terlalu besar. Cuba kalau saudara semua masuk program sperti itu dan beritahu saye ye?? Pada pendapat saya keseluruhannya, tak payahlah nak dipertikaikan MPP yang telah dipilihpun. Beberapa kawan saya pun tidak dipilih kat MPP, yang telah berusaha banyak dalam program MPP, tetapi mereka x pun rasa xpuas hati spt ini.... Jadi, dimanakah kedudukan mereka?? haha...

budak baroh berkata...

1 malaysia..1 universiti.. 1 suara...
suara nye
"kami mahu undi"
"kami mahu undi"
"kami mahu undi"
....................
undi pemimpin yang dapat setelkn mslah BAS, AIR, MASALAH DIVER BAS YANG KURANG SOPAN,KURANG AJAR, STAF YANG KURANG SOPAN, KURANG AJAR.......

kami student BKN BUDAK2.......

mahasis berkata...

Pemerhati Politik UniMaP ni xbrp paham ni..budak baru kot duk unimap..cube tgk sjauh mane MPP-MPP lepas dapat bkrjasam(hubungan yg rapat dan ada persefahaman yg baik) dgn HEP,mereka bkn bkrjasma dengan HEP,tp mnurut perintah dan arahan HEP..

kite kne phm, MPP bukan nk kne bkrjasama(berhubungan erat dan ade persfhaman yang bek) dengan HEP shj, ttp yg lebih pnth perlu dan msti bkerjasama(berhubungan erat dan ade persfhaman yang bek)dgn mahasiswa unimap,namepun Majlis Perwakilan Pelajar,bukan Majlis Perwakilan HEP..

klu stkt nk blh bkrjsama dgn HEP dan merealisasikan ape yg HEP nak,bek xyah jd student atau tukar je nme MPP tu ke MPHEP..kn bagus..

MPP ni lgsung xmesra peljr,bile mahasiswa xdtg progrm yg dibuat mula marah or kate mahasiswa unimap xreti nk bg sokongan, bt ape kmi nk skong,kmu bukan pemimpin yg kami angkat,tp HEP angkat,jadila wakil HEP,dan suara HEP bukan wakil student n suara student..

nk ckp psl tggungjawab mmglah besar,tanggungjwb sbg hamba Allah lg besar, klu tggungjwb tu pun xley tunai cmmne nk tanggung beban jd MPP, ni solat pun wat main2,aurat pun xjaga,tu sbnrnye tanggungjwb yg lg besar..pentgkan dan jaga tu dlu..

Tanpa Nama berkata...

Pemerhati Politik UniMaP,

sebenarnya politik sudah meresap masuk ke UniMAP.. tapi politik UMNO lah.. sebab tu dibolehkan... ada staff pompuan siap pakai kerongsang UMNO lagi pi kerja... NC pun dok selalu bawa ahli politik UMNO ke majlis UniMAP.. kalau yg nampak pro PAS sikit... abisle

Tanpa Nama berkata...

HEP nih mengarut je.. songlap duit pelajar... pastu duduk pejabat goyang kaki.. masalah student xpernah nak ambil tahu.. peruntukan untuk student guna untuk perg melancong..

sekarang aku rase HEP ini ketakutan.. dah buat salh mestilah takut.. pihak kpt belum tahu lagi isu nih..

kalau betullah hep tak salah.. aku cadangkan mpp buat dialog antara student unimap dengan dgn HEP..

Tanpa Nama berkata...

ayuh!!!! kita berhak bawa ke mahkamah!!! d mana keadilan???

Tanpa Nama berkata...

"pihak kpt mmg xkan tau" sal unimap ada ambik pekerja yg lidah mmg lembut utk reka crita..ala integral 0 ke infiniti la..

Tanpa Nama berkata...

ayuh kawan2,bersatu untuk pastikan pada masa hadapan,hak kita dikembalikan..