Bicara Siswa


Sabtu, 7 November 2009

Tiada Stor, di mana MPKK

Pihak Kolej Kediaman (KK) tidak akan menyediakan stor untuk mahasiswa di setiap kolej kediaman menyimpan barang-barang mereka sempena cuti semester pada kali ini. Memorandum berkaitan perintah tersebut yang bertarikh 3 November 2009 telah dikeluarkan dan ditampal di setiap blok-blok dan bangunan KK.

Menurut seorang mahasiswa salah sebuah kolej kediaman di Kuala Perlis yang sempat ditemui berkata, pihak pengurusan asrama di setiap KK telah mengeluarkan arahan dengan menampalkan memo di blok-blok KK, mahasiswa sudah pun sedia maklum.

"Jika arahan ini tidak boleh dikompromi, kami terpaksa memunggah barang kami untuk dibawa balik ke rumah dan kemudian dibawa kembali pada semester hadapan, ia menyusahkan kami yang tinggal di luar negeri Perlis." keluhnya.

Memorandum itu juga turut mengandungi arahan agar mahasiswa mengosongkan asrama mereka selewat-lewatnya 22 November ini. Bayaran sewa harian sebanyak RM 3.00 akan dikenakan jika penghuni masih berada di bilik asrama masing-masing.

Bagi penghuni yang ingin terus berada di KK masing-masing bermula 23 November ini, mereka diminta untuk mengisi borang Penginapan Semasa Cuti dan
menyerahkannya kepada Pejabat Pengurusan KK masing-masing sebelum atau pada 13 November 2009 iaitu pada hari jumaat. Kegagalan pelajar untuk menyerahkan borang tersebut pada tarikh yang telah ditetapkan akan menyebabkan permohonan pelajar tidak akan dipertimbangkan.

Peringatan juga diberikan agar mahasiswa "check-in" atau membuat pendaftaran KK untuk Semester II Sidang Akademik 2009/2010 seawal 26 Disember 2009. Pendaftaran awal daripada tarikh yang dinyatakan tidak akan dilayan.

"Kegagalan pihak pengurusan kolej menyediakan stor kepada kami sempena cuti semester ini amat mengecewakan kami, seluruh mahasiswa sudah tentunya kecewa. Mengapa dahulunya stor dibuka untuk kemudahan kami menyimpan buat sementara waktu barang-barang kami, tetapi tidak pada semester ini?" persoal seorang penghuni Kolej Kediaman Taman Semarak (KKE).

Menurutnya lagi, tidak logik untuk kami membawa pulang semua barang kami pada akhir semester ini kemudian ingin membawanya kembali, tidakkah pihak pengurusan KK merasakan ia menyusahkan kami.

Seorang lagi penghuni Kolej kediaman Wang Ulu (KKG) diminta mengulas isu ini berkata, pihak pengurusan seharusnya mengambil kira mahasiswa yang tinggal jauh khususnya di luar Perlis.

"Apa yang menghairankan kami, mengapa MPKK senyap seribu bahasa? Adakah mereka berasa senang dengan arahan ini? Sudah tentu ia pun turut menyusahkan mereka, dan yang paling utama menyusahkan 'rakyat' di bawah tanggungjawab mereka yang sepatutnya menjadi perhatian sepenuhnya oleh mereka." jelasnya.

"Kami mohon MPKK agar tidak duduk saja. Tidak wajar bagi sebuah jawatankuasa yang mewakili kami berdiam diri walaupun mahasiswa dilihat pun tidak memberi apa-apa respon terhadap masalah ini. MPKK seharusnya peka dan bertindak terlebih dahulu. Lakukan sesuatu untuk meringankan beban kami mahasiswa di UniMAP, bukan menyusahkan kami." kata salah seorang mantan exco MPKK Kampung Wai.

Tambah beliau lagi, tiada guna mereka ini pegang jawatan dalam MPKK tetapi masalah sekecil ini pun tidak dapat dibawa berbincang dengan pihak pengurusan KK. Paling kurang kami mohon MPKK fikirkan cara untuk menyediakan alternatif lain bagi membantu kami, inilah tanggungjawab anda wahai pemimpin kami.

35 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MPKK..sila bersuara cket...

jangan sampai kami kata hangpa ni hanya kuli pengurusan..

Portal_UniMAP berkata...

Salam 1Malaysia,

Sila rujuk bersama pengurusan didalam portal unimap.

Ajukan terus soalan atau cadangan saudara di sana.

Jangan terpengaruh dengan unimapkini.

TQ.

mahasis berkata...

apela tanpa nama 2 n 3,klu ye pn nk cari typing error,hgpa pn silap,dh cari ksilapan typing, pstu salah plk tu bilgn die,pndai kire xni..

klu nk kire unimapkini salah eja pun,kirela tul2..mmalukn bdk engineering je hgpa ni..

Tanpa Nama berkata...

siapa bilang gadis melayu tak menawan...

bilang aper no 5,,,

Tanpa Nama berkata...

ehh...dah perbetoi....kah kah kah.....

no 5 yg tulis nih....hihihihihi

Your Humble Servant berkata...

KKF does provide store for students to put in their stuffs....

Tanpa Nama berkata...

Dear no 9,

Please voice out your concern in portal unimap..

Bersama pengurusan...

TQ.

Tanpa Nama berkata...

MPKK bodoh!!...
tlong r brsuare...
bdak2 yg blek lmbat tu xkn nak kne byar kot..
phm r ckit..
ade kem..
tokey blak pon leh bankrup..

MPKK berkata...

kpd tanpa nama 11 adalah diharapkan agar saudara mnjaga pertuturan anda kerana ini menggambarkan sikap ibu dan bapa anda yang kurang mendidik anda...mybe ibu dan bapa anda juga bersikap tolol seperti anda kerana tidak tahu berbudi bahasa.
yuran sewa hostel kita hanya rm400/sem. jadi nama pun sewa mestila ada limit time dia...klo nk dduk kena la bayar lebeh..bukan pihak pengurusan xnk faham student..tp siapa nk faham kpd pihak pengurusan..jgn la dimanja2 diri tu sgt..benda remeh temeh nk dibesar2kn...
berkenaan isu stor..mungkin ada salah faham dgn pihak pengurusan...or maybe keputusan dibuat itu ada hikmahnya...bila ada stor..nti ssiapa yg menyimpan akan kehilangan barang..jadi bagi mengelakkan kecurian makanya perkhidmatan stor tidak disediakan..jadi klo ada pertanyaan lanjut silalah berurusan dengan pihak pengurusan kolej kediaman kerana mereka lebeh tahu...

Tanpa Nama berkata...

saya minta maaf jika tutur kata saya ini agak kasar. mengapa perlu ada kritikan terhadap mpkk. jika ada kekurangan, tak salah kita sendiri pergi merujuk di pejabat KK. mengapa mesti mpkk yang perlu merujuk ke pejabat kk. selain mpkk tak boleh ke? teruk kn mpkk tu. baik tak jadi mpkk. suruh je orang yang komen pasal stor tu jadi mpkk, kan senang. ini setakat bersuara di blog ja tak payah la. gunakan bakat anda tu ye. mpkk bukan dilatih untuk membangkang rasanya. mungkin mereka tu lemah, tak mampu bersuara. kesian mpkk. baru ja dapat jawatan, terus dikutuk. terus dicaci. macam mana nak tolong student kalau mpkk sering dicaci.....

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum semua...
buat no 11...harap tolongla jga cara percakapan anda..mcm ni cara teguran secara berhemah??sebelom ape2..saya rasa anda pk dulu msk2 nk comment pe2..comment yg membina xsalah..tp yg salah comment yg membinasa..tugas mpkk bukn tgs mdh..tu sume org tahu..tp masih yg wat2 xtahu..yg wat2 xtahu tu tolong2lah sedar tggungjwab org lain sama..faham sikit perasaaan org jgn nk pkai kutuk secara melulu..xsalah kalu nsht..bukn xleh buat kan??tp saja kot nk sakitkan hati org lain..bg yg dok kutuk mpkk tu muhasabahlah diri anda..jika anda dtempat meke,,pe la yg anda rasa? sndri pk la..tggungjawab tu amanah..kalu org yg tahu pk lah kan..dia akan faham betapa berat nya amanah nk bawa tu..ni asik nk mengutuk org aja..tambahla pahala dgn cara yg btol bukn tambah dosa dgn cara yg salah..setahu saya la..sekrg pihak yg berkenaann dah usaha dapatkan stor d kkg..so harap semua fahamla..jgn senang2 nak caci maki org kalu dri sendr tu pun xubah..maaaf jika terasa..waallahulam

ex-ppkk berkata...

hahaha... per lar koang nie.. tahu luahkan jer... dahlar wey, jgn duk cari silap orang jer.. cube cermin sket diri tuh... pepehal, cube slow talk ngn pengurusan kolej,, bleh kaw team nyer, selemah2 pengurusan, leamh lagi yang duk selamba kutuk,fitnah,atau pelbagai ancaman yang korang rase cam x puas ati lemparkan kepada sape2 yang berasa ader t/jawab... pepepun gud job editor,kernaa menyampaikan info ini. usulkan bersama pentadbiran di portal, tak menarik ler

Tanpa Nama berkata...

salam no 13....

"usulkan bersama pentadbiran di portal, tak menarik ler"

kenape tak menarik?

ia saluran yg betul...

demonstrasi baru menarik kot....

kena katok kepala ngan FRU baru menarik???...

bg unimap malu baru menarik???

owhhh.. saudara ex-ppkk....

tak kisah lah erkkk...dah takda kat unimap pon...

Tanpa Nama berkata...

mpkk x buat kejs

Syariniey Amran berkata...

eh..pelik la.bkan ke kat kolej k.perlis ni dah diberi memo yang barang2 leh ditinggalkan kat bilik utama setiap umah masing2?

Tanpa Nama berkata...

no 16, editor unimapkini tak up to date...

sorry ler...

Tanpa Nama berkata...

keje taw nk cari silap org aje...

Tanpa Nama berkata...

caci dulu baru sng nak cuci~kwang3x....ye kan mpkk~baru sifat degil malas tu hilang....yeaaaa

Tanpa Nama berkata...

kwan aku kata KKE (semarak) akan sediakan stor. cuba ada tarikh yang tertentu bila stor akan tutp atau buka.

Tanpa Nama berkata...

semua brani ckp dlm blog jer....bla bdpn tol dgn pihak berkenaan semua kecut....awl2 jer brani pastu semua bacul.hahahaha

Tanpa Nama berkata...

ko orang nie kalau orang kedah dia kata ko orang tak der teloq.. just bersuara dekat belakang orang jer, cuba laa bersuara kasi orang dengar.. dekat pejabat bukan nyer tak der peti aduan atau orang yang menngambil aduan... mpkk bukan nyer tak buat kerja, tapi studernt yang tak pernah mengenali MPKK... aku percaya sapa yang duduk kutuk2 MPKK tu YDP MPKK masing2 pun tak kenal... MPKK di lantik untuk menjadi wakil kepada pelajar utk buat aduan kepada pengurusan bukan nyer untuk cari studernt yang nak buat aduan... ko orang laa yang cari MPKK bukan MPKK yang cari ko orang....

Tanpa Nama berkata...

salam,
uiks bbdk unimapkini
korg ni nak bodo, x rse nye
blaja smpai msok u (UNIMAP)
tp xreti pkai otak
korg bajet bgos sgt ke???
korg jln je la g kat pjbt kk tu
bkn jaoh sgt
xpon ko kol je phk pengurusan
dorg pon manusia gak
bkn xleh tolak ansor...
mpkk xsalah pape
n bdk2 mpkk xperlu rse bsalah

adios

budi baik berkata...

kehkehkeh... yg korang bace gak blog ni pasaipa?
kehkehkehkeh... suke hati dia la nak tulis ape pun..
budak yg poyo beking mpp ni mesti jambu..
lazat dimakan begitu sahaja.
kehkehkehkeh...
jambu2...

Tanpa Nama berkata...

bia perang unimap neh....tembak menembak, periuk api.....pergi kelas ade altileri guerilla tembak.....kan seronok camtu.....kan mahasiswa neh diperbodoh bodohkan, diperguna gunakan......bayar duit camtu jer, bila mintak hak ade jer yg mulot busuk suruh rilek la, syukur la, lepak la, takyah marah2 la.....org camtu kuno~harta sendiri tak reti jage....bace quran tak tengok tafsir.....Allah sendiri suruh manusia neh jage hak die.....tu la manusia dilantik sbg khalifah kat muka bumi neh~dah iye tak bg stor pergi la mintak bg yg terlibat......takyah la nak ngomel memanjang kat dlm neh~susah tol

jambu 88 berkata...

saper nak tgk jambu mai cni....

jambu jambu jambu.....gituuu...

http://budibaik82.blogspot.com/search?updated-max=2009-05-06T11%3A50%3A00%2B08%3A00&max-results=7

budi baik berkata...

kehkehkeh.. jambu88..
tak berani tunjuk muke..
kehkehkeh..
kehkehkehkeh...
kahkahkahkahkah...
uhukuhukuhuk....
tak de id tak yah bising2 la weh...
kehkehkehkeh...
dah la jambu...
kehkehkehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

bapak student mane yang bace blog ni pastu tulis "babi" banyak kali ni?

Tanpa Nama berkata...

itu bukan bapak student,itu anak bapak student yg babi,,bapak dye truk,dok ajar dye cakap babi dari kecik2..smpy beso anak dye jd babi,,sma la ngan bapak dye..bapak jadi bapak babi,anak jd ank bapak babi.dua2 xde adab..so,babi la nama nya tu..sory ye kalo trasa,len kali jga ckit adab tu....

Tanpa Nama berkata...

kepada saper yg cakap mpkk bodoh.. hang sdr yg bodoh kot...agak2 r ckp owg bodoh..walaupun aku bkn mpkk..tp aku ase hang yg bodoh ckp cm2...
xtaw pape tbe2 kutuk owg..
unimapkini cam da byk lari topic..
konon nyer nk tlg student bongkarkan rahsia2 yg b'patutan..tp skunk da umpama jd batu api..
nde da setel pom unimapkini besar2 kn..xpaham tol lar...btw...bg owg2 yg bc blog ni...klu ase buta maklumat sgt...g cek lu tol2 b4 kutuk2 ky cni eik...tema baru.."unimapkini batu api"
sape stj.???lam islam batu api digalakkan kew..???
mmg inikah tujuan utama unimapkini..???????
kononnye unimapkini ade ckp sal2 islam..
p byk juga tulis BABI...inikah blog yg patut student percaya..???
eerrmmm...editor unimapkini xperlu d'tgkp lg..klu da xsedar dr tue..xleyh wat pape..
sdri kluar unimap la klu x ske dok unimap..
klu cani lah editor...haaaiiizzzz.....
pointer tggi eik editor unimapkini..??
ke da xde u nk trime saudara..???kcyan tol...
da xtaw nk watpe jd batu api..bgos sgt la tue...
tmbh dosa byk2..xyah lari mn2..dok diam tulis blog..senang kn..??
hhuuurrrrmmmm....jgn diam jew unimapkini yea...tros kn smgt anda jd batu api tue..
hope anda idup lm...

Tanpa Nama berkata...

xde manusia y sempurna n sume wat salah,
pikul tggjwab bkn mdah,kte as mnusia slalu nmpk clap org len tp clap sndr xpnah sdar
2 klmhn manusia..
bdw kalo dkatekn owner blog ni wakil utk plajar luahkn pe die rase so y not y jd wakil 2 pg buat aduan dtmpt y spatutnye,
tulis kt blog ni xde pe2 y brubh tmbh dose je ade la ngutuk2 sesame sndr..
arap u al sume sdar la
camni xkn pnah ade ksudahan.

Tanpa Nama berkata...

ape no 29 merapu ni? batu api pe nye? kate x suke batu api...last2 asal ko plak yg suro tukar tema jadi unimapkini batu api? ckp x srupa bikin. mcm taik. biarla editor wat pe pun. bnda tu bkannye masalah besar pun. bila mpkk bace blog ni... mesti la die tau so mpkk akan uruskan ape yg spatutnye...tulis je panjang tpi isi lngsung xde..

Tanpa Nama berkata...

aku sokong no 29....

no 31..tak paham ker....

syela berkata...

hii...

boleh berkenalan ngan abg yg jambu tu...

abg budi ehhh.....

Tanpa Nama berkata...

bodo sape ckp mpkk bodo..
aq sokong sape yg ckp unimap kini batu api.,

sekian trimas

Unknown berkata...

salam.. x ksh la ape pun korg nk komen, jgn libatkan mak bapak.. jangan menegur org membetulkan bahasa andai ibu bapa d buat 1 bhn permainan..