Bicara Siswa


Selasa, 10 November 2009

Provokasi Yang Tidak Menjadi

Assalamu'alaikum..

Sudah hampir seminggu kedengaran suara-suara sumbang menyebarkan berita yang tidak benar berkaitan dengan 'editors' UniMAPKini ditangkap. Begitu juga bertalu-talu soalan diajukan kepada kami sama ada benar atau tidak ada editor kami yang ditangkap. Maka pihak kami terpaksa mengeluarkan satu posting untuk memberikan penjelasan seterusnya mengendurkan kembali keadaan dan situasi.

Pihak kami menafikan sekeras-kerasnya berita yang telah disebarkan sejak akhir-akhir ini. Ia langsung tidak benar malahan sengaja ditimbulkan sebagai tindak balas kerana ketakutan terhadap kebangkitan suara mahasiswa yang akan berlaku. Tiada seorang pun dari kalangan kami yang masuk perangkap atau pun ditangkap sepertimana yang digembar-gemburkan oleh pihak yang tidak bertanggunjawab.

Ia jelas menunjukkan provokasi yang cuba dimainkan untuk menakut-nakutkan mahasiswa yang kami yakin dan percaya akan sentiasa dan tetap bersama kami dalam membawa agenda serta suara mahasiswa agar diberi perhatian serius oleh pihak pentadbiran dan memastikan ia sentiasa bertapak segar di bumi UniMAP.

Sekali lagi, kami menafikan sekeras-kerasnya berita yang telah tersebar. Semoga posting ini menjelaskan segala persoalan yang telah timbul dan meredakan kembali keadaan, insyaAllah.

Selamat Meneruskan 'Study' kepada seluruh sahabat mahasiswa..

Sekian.

"Unite for UniMAP"

Squad Editor
UniMAPKini

87 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

selamat berjaya tuan editor..

saya dan rakan2 saya sentiasa menyokong apa yg baik untuk mahasiswa..

tapi pendedahan yg dilakukan oleh UnimapKini x tersebar menyeluruh kpd student..hanya beberapa kerat jer..

Tanpa Nama berkata...

baguh lar

unimapkini berkata...

mhn sme2 shbt mmbntu sdkt sbnyk UniMAPKini utk sebarkan kpd rakan2,insyaAllah sme2 kite gerakkan suara mahasiswa..

Tanpa Nama berkata...

InsyaAllah...

Tanpa Nama berkata...

tangkapp diaaaaaaa...........

jeng jeng jeng.....

Tanpa Nama berkata...

lagu terbaru P1 WiMax...

tangkap tangkap tangkap

tangkap diaaaaa

kasik tangkap sama dia....

tangkap tangkap tangkap...

berbaloi baloi..... ;P

Tanpa Nama berkata...

provokasi yang telah lama basi digunakan untuk menakut2kan pihak nadiunimap. dah x ada kerja lain la tu. nak tangkap orang yang x sepatutnya ditangkap. asal x nak tangkap orang yang merosakkan agama je? contoh: pompuan yang wat menari tiger show waktu jamuan raya kat kubang gajah hari tu.

Tanpa Nama berkata...

kahkah~NC boroi tu suke la tiger tiger tu.....nnt jumpe la rimau betul baru best!!!ekekeke.....agak2 rimau tu bia die lari ker atau suwoh joget??aku rase rimau pon tak mau mkn daging yg sumbernye disyaki.....fikir fikirlah~hukhuk

Editorial berkata...

Ini adalah berita terbaru, terkini dan sensasi. Ada orang cuba menangkap saya tapi saya berlari dengan begitu pantas dan kencang hingga terkengkang-kengkang pihak yang cuba menangkap itu mengejar saya.

Mereka juga cuba mengambil laptop saya untuk dijadikan bahan bukti tapi laptop itu telah terbakar bak babak dalam Mission Impossible.

Ada hati nak tangkap saya. Lain kali suruh la ahli sukan yang jadi staf unimap tu kejar saya. Saya dah la terer!!!

Anti Editorial berkata...

Editorial ni mcm kecewa jerr... hahaha

Anti Editorial berkata...

Editorial ni mcm kecewa jerr... hahaha

Tanpa Nama berkata...

klu dorg tangkap,nak dakwa atas dasar apa..bukan kebebasan bersuara ker?

Tanpa Nama berkata...

Mampukah TM jadi pembekal jalur lebar terbaik Malaysia? -Kapten (B) Othman Inayatullah

Saya merupakan pelanggan TM samada perkhidmatan telefon mahupun internet jalur lebar. Untuk perkhidmatan internet saya mulai melanggan perkhidmatan internet dail 1515 pada tahun 1999 lagi iaitu semasa saya di Sungai Petani.

Walaupun dengan kelajuan 56.6kbps, saya tidak pernah mengalami gangguan perkhidmatannya dan ianya berstatus memuaskan. Pada tahun 2000 saya berpindah ke Pulau Pinang dan ianya mengambil masa 2 minggu untuk membuat pemasangan telefon dan internet dail.

Pada tahun 2002 saya berpindah ke Sungai Buloh Selangor, saya telah memohon pemasangan telefon dan mempertingkatkan talian internet saya dari internet dail kepada internet jalur lebar (streamyx).

Pemasangan dilakukan dalam tempoh 1 minggu daripada pemohonan saya. Pada mulanya perkhidmatan internet jalur lebar saya hanyalah 512kbps dan kemudian saya meningkatkannya kepada 1 Mbps.

Pada permulaannya perkhidmatan internet laju dan tiada gangguan tetapi mulai tahun 2008 perkhidmatan internet menjadi begitu perlahan dan sering terputus. Setiap kali terputus saya akan menghubungi TM Berhad untuk mengetahui keadaan sebenar gangguan. Apa yang diajarkan kepada saya adalah putus talian telefon dan sambung semula tetapi ianya tidak membantu sepenuhnya.

Saya melanggan perkhidmatan internet pada 1Mbps tetapi yang mampu digunakan kurang dari 512kbps. Pada tahun 2008 saya telah menambah satu lagi perkhidmatan internet jalur lebar Streamyx Combo pada kelajuan 1 Mbps dengan bayaran perkhidmatan RM110.00.

Pemasangan dilakukan di Pusat Hentian Kajang yang terlalu hampir dengan Cyberjaya tetapi perkhidmatan yang dibekalkan lebih teruk daripada perkhidmatan di Sungai Buloh. Untuk muat turun mengambil masa berjam-jam bahkan sering terputus. Adakah ini perkhidmatan yang terbaik TM Berhad kepada para pelanggan beliau?



Pada bulan Julai 2009 saya telah berpindah ke Perlis dan pada 21 Julai 2009 saya telah ke kedai TM Kangar untuk membuat pemindahan telefon dan internet saya dari Selangor ke Perlis pada masa yang sama saya telah menamatkan perkhidmatan telefon dan internet rumah di Sungai Buloh.

Apa yang berlaku pada saya, saya boleh mengatakan bahawa TM Berhad masih belum mampu memberi perkhidmatan talian telefon mahupun internet kepada seluruh rumah di Malaysia sekiranya mereka memerlukannya.

Contoh paling mudah adalah saya yang tinggal di Perlis iaitu negeri di Pantai Barat Semenanjung Malaysia dan negeri bawah pentadbiran BN masih lagi belum mampu pihak TM Berhad membekalkan perkhidmatan talian telefon mahupun internet. Saya tidak tinggal di negeri Pantai Timur mahupun Sabah dan Sarawak atau Negeri PR.

Oleh itu secara kesimpulannya adakah pihak TM Berhad mampu membekalkan internet jalur lebar kelajuan tinggi pada seluruh rakyat Malaysia sedangkan untuk menambah atau menaik taraf “port” menjadi beban yang besar kepada mereka.

Sekian, terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Kepada tanpa nama 8,
Sedarkah anda telah menggunakan kata-kata yang tidak elok kepada pucuk pimpinan universiti anda sendiri? inikah sikap mahasiswa yg cuba pihak unimapkini wujudkan? untuk menegakkan sesuatu perkara, bukankah kita disuruh berbincang dan menggunakan kata-kata yang sopan supaya jalan penyelesaian dapat dicapai. Kalau inilah cara dan sikap mahasiswa unimap, anda tidak akan kemana-mana kerana sikap inilah yang anda semua akan bawa apabila anda berada di sesuatu organisasi kelak.

budi baik berkata...

tangkap ape?
mne de orang nak tangkap2 ni.
baik la depa pi tangkap ikan ke
tangkap rama2 ke
tangkap siput sedut ke
huhuhu...

Tanpa Nama berkata...

sedut pe budi...

sedut baik punyaaaaaa....

Tanpa Nama berkata...

ai fikir bahasa jer tak elok dah pengaruh???.....kalo perangai pemimpin tu tak lurus tak pengaruh sape2 lak???.....ckp elok2 tamo dengar....al Quran dah bg amaran buat dek gak.....so nak per lagi???nak mungkar nangkir turun bagi cop kat dahi tu baru nak dengar???dah kene cop baru nak tarik cube luruskan blk ape yg dah terpesong tu???al lu fikirlah sendiri~

budi baik berkata...

sedut la beb... sedutttttttttttttt...
baru la ngammmm
kehkehkehkehkeh...
enak disedut begitu sahaja..
kehkehkehkeh...

blogger berkata...

20 PengKhianatan UMNO selama 52 Tahun terhadap melayu islam
Berikut adalah antara senarai pengkhianatan Umno terhadap orang Melayu:

1. Melemahkan institusi raja-raja Melayu yang menjadi simbol ketuanan Melayu.
2. Melemahkan sistem kehakiman negara.
3. Menarik balik royalti rakyat petroleum rakyat Terengganu yang majoriti orang Melayu.
4. Memperkenalkan PPSMI; menghapuskan bahasa Melayu.
5. Menarik peruntukan geran kepada Sekolah Agama Rakyat, tempat belajar agama anak-anak Melayu.
6. Memperkenalkan meritrokrasi; mengurangkan peluang belajar anak-anak Melayu.
7. Memperkenalkan PTPTN dan mengurangkan biasiswa kepada anak-anak Melayu.
8. Persempadanan semula pilihan raya pada 2002; mengurangkan kawasan majoriti orang Melayu.
9. Menafikan hak royalti rakyat Kelantan yang majoriti Melayu.
10. Memperkenalkan Islam Hadhari yang mengelirukan orang Melayu.
11. Menyenaraiawamkan syarikat TH Plantation yang dahulunya dimiliki 100% oleh Tabung Haji dan dimiliki oleh orang Melayu. Tetapi sekarang orang bukan Melayu boleh memiliki saham TH Plantation.
12. Menggabungkan syarikat-syarikat konglomerat orang Melayu iaitu; Sime Darby, Guthrie dan Golden Hope, dan sekaligus mengurangkan peluang orang Melayu daripada tiga syarikat kepada satu syarikat sahaja.
13. Memetik kenyataan Mufti Perak, Dato' Harussani Zakarian 250 ribu orang Melayu murtad. Semua ini adalah di bawah pemerintahan kerajaan Umno.
14. Mewujudkan Wilayah Iskandar yang menjadi zon bebas, maka orang-orang Singapura boleh masuk secara bebas ke sana.
15. Krisis Menteri Besar di Perlis dan Terengganu apabila Umno sendiri yang menentang keputusan Sultan di negeri berkenaan.
16. Membubarkan Kementerian Pembangunan Usahawan yang menjadi sumber bantuan usahawan-usahawan Melayu.
17. Memperkenalkan liberalisasi ekonomi, maka sekaligus menghapuskan Dasar Ekonomi Baru yang tujuannya membantu ekonomi orang-orang Melayu Bumiputra.
18. Mendedahkan pelaburan wang Tabung Haji satu ketika lalu dalam dengan syarikat Judi Pan Sweep, seperti yang didedahkan dalam buku Exco Kerajaan Kelantan, Dato' Paduka Husam Musa.
19. Enggan membayar royalti minyak kepada kerajaan Kelantan sejak tahun 2004.
20. Mengkhianati amanah rakyat dengan merampas kerajaan negeri Perak dari tangan Pakatan Rakyat dengan cara yang tidak bermoral pada Februari 2009.

Tanpa Nama berkata...

apa pulak msuk politik ni???kalo xdak umno tu org melayu ktinggalan lor...xbelajar sejarah ka????..anak melayu mudah lupa!!!!

Tanpa Nama berkata...

setisp prti ada pngorbanan sndri...kalo fakta yng di kuar kn oleh no 20 btoi, ok la...rnung kan!!! ni mesti org kuat pmbangkang kan??btoi x no 20???

budi baik berkata...

bangang je no 21.
sejarah tu direka oleh umno untuk menipu golongan2 mcm ko. ape yang ko tau pesal sejarah?
ade orang umno pi beperang dengan british?
ape orang umno ketua kepada peristiwa hartal?
kenape komunis diusir dari sini?
kenape komunis yang masuk umno boleh diterime?
idiot la ko no 21.
bute sejarah.
sejarah ko cume pada buku teks sekolah sahaja.
nanti buku teks tu aku tulis hang tuah tu moyang aku. ko percaye kot. kehkehkehkeh
diberi akal untuk berfikir,
umno cume boneka sahaja,
jangan jadi bingai macam orang tua dulu2..
kurang info. suratkhabar je yang depa bace.
kalu suratkhabar tu tipu pun bukan nye depa tau.
zaman sekarang zaman orang bijak pandai.
rakyat dah mule berfikir. betul ke umno yang memperjuangkan kemerdekaan??
sekadar pi melancong ke london dah boleh merdeka????
kahkahkahkah... hanya jauhari mengenal manikam

blogger berkata...

nom 22...apa yg anda maksudkan dengan "kalo fakta yng di kuar kn oleh no 20 btoi, ok la".. memang setiap parti ada pengorbanan mereka sendiri..
tp apa jadahnya kalo mengorbankan nasib org2 melayu yang x berdosa ni...tiap2 manusia ada hak
kita orang melayu xkan boleh berdiam diri kalo salah laku yang dah dilakukan makin banyak...
pembangkang atau tidak
itu bukan persoalan..jika adik beradik buat salah..maka mereka tetap jugak akan di hukum
sama juga seperti kes ini..rakyat sudah MUAK dengan sikap pemimpin UMNO..

standalone berkata...

sebab blaja sejarah la kami tau pasai suma ni...smpi bila kita nk ditindas org golongan2 atasan yg xtau menjaga kebajikan org bawahan..

Tanpa Nama berkata...

umno dah butakan kite semua dengan sejarah...
sape sebenarnye yg fight mase nk menuntut kmerdekaan kat London dulu...
Tunku abd Rahman buat ape mase org lain dok fight nak merdeka...korg carila sendiri...
last2 dah balek die dapat name...
kte dah kene tipu dgn sejarah umno..hahaha

Tanpa Nama berkata...

ko bijak ka no 23??hhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

eh blogger mna ko tau ko x berdosa ha???ko ingat tuhan tu bapak ko ka???sdar la kota ni hamba je..dosa bnyak

Tanpa Nama berkata...

sah2 blog ni mngarah kpada pnghasutan!!!ptt la kna blog!!!huhuhuhu..tulis apa2 tah...

Tanpa Nama berkata...

uhm blog ni mcm nak mngak keadilan utk stdent.ni mcm nak pcah belah kan studnt je trutama nya org melayu....ala politik ni sapa mng mmrintah sama je je ...ada baek buruk nyer... see d leg la!!!!

budi baik berkata...

ade yang panas pulak bile kite mempersoalkan kemerdekaan yang dibawa UMNOngokkkkkk ni..
kahkahkahkah... sedar la pakcik2 tua yang dibodoh2 kan UMNOngokkkk...
selidik la semula sejarah2 kite ni..
kami tak bongok untuk terime bulat2 ape2 penulisan dari berite harian.
macam kes jambatan runtuh baru2 ni.
ape muhyidin kate?
struktur binaan tidak kukuh....
kahkahkah... sume orang tau struktur binaan tak kukuh. takkan la ade taliban mai bom jambatan kot. pehtu ibu bapak murid tu pi serang guru2..
kesian guru2... guru ke yg pi runtuhkan jambatan?
kehkehkeh.. patut pi la cari pemaju projek jambatan tu... nape kat berite harian tak bubuh je terus pemaju tu. nanti bile kampus pauh dah siap kalu la terjadi nye retakan pada bangunan sape yang nak dipersalahkan??
takkan la lecterur kot.. ke PLV? or dekan?
kehkehkeh... alahai kesian nye orang2 melayu yang bongok percaye umnongokkkkkkk ni... kehkehkehkeh...

Tanpa Nama berkata...

macm ko gak no 32 msuk unimap sbb umnongokk gak!!!huhuhuhu..xsdar dri..

Tanpa Nama berkata...

ko tu yng ngok no 32... sapa trima blat ha dri brita harian??? nama budi baik!!!baik ka???

budi baik berkata...

kehkehkehkeh.. ade yang panas pulak.. kehkehkeh..
ni mesti bapak2 budak je yang panas...
kehkehkehkeh... wei orang2 tua.. zaman mu dah berakhir..
generasi baru ni tak bongok macam generasi dulu..
kahkahkahkah....
to 32..
aku mampu kalu nak masuk lim kok wing
tapi dah ade orang offer sini...
ape umnongookkkkkk ke yang masukkan aku kat sini???
kahkahkahkah..
jangan la membuka pekung didada...
kahkahkahkahkah.. lawak2..

Tanpa Nama berkata...

eh kurang ajaar punya no 35... brlagak...mcm bguh je... ko tu yng bngok lgy bhalol.xsdar dri... termsuk bpak ko pun tua gak.so bpak ko bngok gak la..btoi kan???

Tanpa Nama berkata...

patutla unimap xwt pilihanraya kampus..
die takut jadi u pmbangkang...
ble jd u pmbangkang,org atas susahla nak dpat dana2 yg dsalurkan..tul x....

Tanpa Nama berkata...

oit u len pun ada gak prti pmbngkang??xjdy pun u pmbngkng???

budi baik berkata...

kahkahkahkah.. panas ke??
kalu panas mandi la...
kehkehkehkeh... lawak2..
ade orang terase panas lak.. kehkehkehkeh..
terharu aku...
kahkahkahkah...
tidor la melayu...
sleeping beauty la katakan.. kehkehkeh....

Tanpa Nama berkata...

kpada budi baik no 35..uhm nmapk nyer ko tu sama je cm org atsan mnndas org bwahan..bila kya skit brlagak nak mmpuh!!!huhuhu..jgn mrah!!!

Tanpa Nama berkata...

nmpak nyer ko (budi baik) bkan bngsa mlayu..bngsa yg suka mmch belah kan ssuatu kaun...

standalone berkata...

budi baik bangsa melayu yg cerdik,x mcm hgpa suma..bongok...terima bulat2 apa yg umngok sogokkan...klau nk berjaya kna la tau menilai yg mna baik mna yg buruk...jgn jd umngok sgt

budi baik berkata...

aku tak secerdik albert enstien
tp aku juge tak se 'pandir' pak pandir...
adakah anda semua pandir???
renung2 kan bersame... huhu....

Tanpa Nama berkata...

ape yg budi baik kate tu ade btolnye...

yg aku pelik point org umno ni x de bnda lain.. asyik2 orang mlayu.. asyik2 org melayu... kalo kata buta sejarah tu marah plak... pdahal mmg buta pun sbnqnya.. dah umor 20 keatas pun masih lagi tertipu dgn buku sejarah sekolah dulu...

org umno buta ni...kalo nak komen bgi la fakta.. ni ha.. fakta dah la xde.. pastu nak mngutuk MAHASISWA mcm kami plak. bila dah xtau nak tulis ape... tulis kami ni pecah-belahkan melayu la.. ape la.. bosan aku.. bagi la fakta!

Tanpa Nama berkata...

sudah2!!! brgaduh pasal politik plak!!! eellee no 44 ni mcm pwer je sjarah!!!!!hehehhe...bgini lar mahasiswa unimap!!!ptt lor unimap x di iktiraf!!!

Tanpa Nama berkata...

aik..lepas office hour xde plak komen2..
nampak sangat staf yg komen ni...

Tanpa Nama berkata...

http://img266.imageshack.us/img266/1923/f35e6ec4560d4bdf86ddea2.jpg


adakah ini editor unimap..hehehhehe

Tanpa Nama berkata...

jambu giler..........auwwwwwww.....keh keh..

Tanpa Nama berkata...

budi baik...ko pergi lah tempat lain...

lim kok wing ade kursus engineering ker....

bg la peluang kat org lain yg kurang mampu...

berambus lah...jgn mkn hak org miskin....

budi baik berkata...

kehkehkeh...
sem depan last sem dah..
kehkehkeh...
nanti aku buat master kat lim kok wing..
kehkehkehkeh...
kalu rajin la... kehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

noob~

Tanpa Nama berkata...

owhh...last sem...
sempat lagi kalau pihak unimap nak tahan scroll awk...

tapi awk ni jambu lahhh.... ;P

Tanpa Nama berkata...

budi owh budi..
kalau dah rasa mampu pi lah lim kok wing..
kenapa dah last semester baru nak ckp besar...
kecian org miskin dan yg tak berkemampuan...
abes awk ambik hak mereka...
patut aa nampak cam boroi jer awk nie...

Tanpa Nama berkata...

*sumbat

Tanpa Nama berkata...

sabar semuaaaa......saya dah detect siapa dalang sebenar....

budi baik berkata...

catch me if u can...
kehkehkehkehkeh...
aku tak lari pun..
mai la kkc 5..

budi baik berkata...

kalu beran dota la seprame...
huhuhu...

Tanpa Nama berkata...

ala kta bdak final year..tpi xmtng pun.men dota!!!ap daa!!!!

matahati berkata...

aku tersenyum sorang-sorang baca perang hangpa kat blog ni.Kalau diteliti semua, sebenarnya hangpa ada banyak potensi yang tidak dapat diluahkan.Ada yg boleh jadi sejarawan, wartawan, pendebat, penyajak, sasterawan dll.Kalaulah benar hangpa sebegitu banyak bakat, realisasikan ia,jgn hanya bersembunyi dalam alam maya.Kita ni bangsa yang sudah lama bersembunyi hingga ada puisi lama berbunyi.."intai kami antara nampak, esok jangan rindu-rinduan..'mmm...common..masa tidak pernah menunggu kita kan! Bak sudah tuhan ingatkan, 'dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, Demi masa,Sesungguhnya manusia itu sentiasa di dalam kerugian,Kecuali org2 yg berIMAN dan berAMAL SOLEH,dan org2 yg sentiasa berPESAN2 kepada keBENARAN dan org2 yang sentiasa berPESAN2 kepada keSABARAN'...selamat berperang untuk A sahabat semua...wallahua'lam..

Tanpa Nama berkata...

ceh...sape pon hingin nak tangkap ang...
jambuuuuuuuuu

Tanpa Nama berkata...

budi ni suke glamer kottt....

budi baik berkata...

glamer la bes.. kekeke...
kepade awek2 sahaje..
she male tidak akan dilayan harap maklum...

Tanpa Nama berkata...

huh...ini kah perangai mahasiswa unimap..

budi baik di kenang kononnn...

indah nama dari rupa....

Tanpa Nama berkata...

pak hang bingai ka budi

"jangan jadi bingai macam orang tua dulu2.."

budi baik berkata...

rupa ke nama ke ade aku kesah???
kamon la weh.. bg la fakta untuk dikongsi bersame.
takat ni je kemampuan korang??
wake up....
sape2 yang pernah join swiss cash buleh la tuntut wang. kene cepat sebab RM1juta je yang dapat balik.
sape lambat tu tak dapat...

Tanpa Nama berkata...

merapu swiss cash apa pulak nihh...
hang ni pak man telo ker....

org bodo ja masuk benda2 cam nie...

Tanpa Nama berkata...

hoi budi...
hang dok baca buku sejarah mana..
bagi la blog atau link...

kalau dok baca blog fitnah memang macam2 cite depa boleh reka...

hang buta2 ja percaya....

budi baik berkata...

aku nak pi kaji pon tak reti sbb aku bdk eng.
ko bace la sendiri pesal peristiwa hartal semalaya.
mase hartal tu 1 malaya mogok.
kedai2 sume tutup.
nak tau lanjut ko google je.
ni aku bg blog ilmiah untuk yang bute sejarah
http://sejarahnagarakedah.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

hang ni bagi link apa...

mana peristiwa hartal...

Tanpa Nama berkata...

oit budi , xdak pun tulisan yng lngkap mngenai sjrah mlysia dlm blog tu...gmbar btu nisan bnyak la..huhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

http://10tahun.blogspot.com/

ni baru sal hartall..pa la budi..merapu sungguh

Tanpa Nama berkata...

budi hang dok meraban apa..

kejap criminal breach of trust lah..

kes SANWA lah...hartal lah...

salasilah raja kedah lah....

hang ni ayam betolll laaa...

Tanpa Nama berkata...

http://www.ujanailmu.com.my/pd_13_mei.cfm

Tanpa Nama berkata...

http://www.malaysiakini.com/news/73525

Tanpa Nama berkata...

budi bodoh

budi baik berkata...

nak kate bengap pun budak degree korang ni.
aku bg 1 link je contoh. yg lain ko google la sendiri. takkan nak aku paste sume. aku bukan bookmark pon website tu.
ape la bengap..
kecik2 tak nak mati..
kehkehkehkehkeh...

Tanpa Nama berkata...

besar2 mnyusahkan org... (tlong smbung je)

Tanpa Nama berkata...

budi mmng bngap!!huhuhhuh

Tanpa Nama berkata...

budi.. name je budi tapi bukan nak berbudi pada orang.. tahu nak sakitkan hati orang je.. macam la dia wat reseacrh sgt.. habis kuat dia pun baca blog orang.. blog tu tipu diam dia tipu orang.. camtu la slalunya.. blaja tak habis lagi, dah nak kata kat orang.. bawa2 lah insaf.. cermin diri sendiri dulu..

jambu dealer berkata...

keh keh keh ....
padan muka budi tuh...

slalu sgt cakap besor...

last2 habuq pon tak tahu....

dah la jambuuu....

jambu88 lg sedap dari si budi jambu nihhh...

Tanpa Nama berkata...

wehh budi...
ko bg link batu nisan byk tuhh..

ko nak mati dah kot...kahkahkah...
kate umo 30+ dah....
cepat2 la sket....

kecewa berkata...

keh3...
ape da..
dok ckp psl sejarah sume2 ni..
last2 mlayu sama melayu nak gado..
ish3...kiamat mmg da smakin hampir..

Tanpa Nama berkata...

betol2...melayu sama melayu gaduh...yg rugi sapa?..da tau owg ats truk yg hampa..duk..banggang lgi watpa...gaduh sal politikla..umnola..pkrla...macam2la..tu semua...parti...sapa?..melayu..?kan3?...t semua da berpecah....sape yg untung..sape..?..sape?..wey!!!! jawabla....melayu ni walau majoriti kat malaysiani..tp..tetap kene tindas...sebab pe?..sebab duk gaduh camnila..cuba..berdamai...bgunkan satu parti melayu...yg kukuh...kowangnikan...dlm quran da ckp da..pemimpim mestilah dlm kalangan owg islam..yg memimpin owg islam..so..watpe..pi sokong owg kapir..?..jawab2...so..tk timbul.la..cina..ka...melayu..ka...yg penting islam..n...dia boley..meminpin dengn baik..ni pilih calon yg kapir.pas2..mulala...salah menyalahkan..satu sama.lain...kte semua dak uni..harapan bangsa...pikirla..ckit..so..sama2..berusaha..bersatu..ayuh.bangsa..ku agamaku..islam agamaku..allahhuakbarrr!!!!

Tanpa Nama berkata...

TAKBIR!!!!!

Tanpa Nama berkata...

QAMAT!!!!!

Tanpa Nama berkata...

wassalamu

Tanpa Nama berkata...

insaflah.....kiamat dah dekat berlaku....ajak kawan-kawan ibadat..tak baik ajak org maki orang...sedarlah...wahai kawan-kawan..dia kena tangkap kaa...dia mati kaa...terserah dia..janji dia IIInsaffffff nnnnnnnn sedarrrrrrrrrrr..

Tanpa Nama berkata...

betoi ka depa dah kena tangkap....

aku dengar kabar angin kata...

squad editor unimapkini ni lah..

geng pecah asrama wang ulu.....

Tanpa Nama berkata...

blog yg agak menarik

http://tukartiub.blogspot.com/