Bicara Siswa


Rabu, 29 Disember 2010

Kem Kepimpinan Mahasiswa

Pihak JHEPA UniMAP menganjurkan satu kem kepimpinan mahasiswa untuk mereka yang mahu terlibat dalam pilihan raya kampus untuk pemilihan MPP sesi akan datang.

Ini menandakan pihak universiti telah bersedia menganjurkan pilihan raya kampus dalam kampus UniMAP.Inilah yang dinanti-nantikan oleh para mahasiswa dan mahasiswi UniMAP.

Berilah ruang kepada para mahasiswa untuk memilih pemimpin mereka.Bukannya pemimpin mahasiswa dipilih oleh pihak atasan universiti.

KEMBALIKAN DEMOKRASI KAMPUS!!

 

6 ulasan:

Pena Rayyan berkata...

h

Pena Rayyan berkata...

PRK konpem wujud kali ini, setelah kecoh msuk paper last year.Datuk Saifuddin sendri disply keratan akhbar drp student unimap kt website beliau..dan terdpt sowg mntan felo sltp unimap terang2an mengutuk ketidak telusan pemilihan MPP pd FB Datuk Saifuddin

Teori PRK UNIMAP :
1) Calon Pro-Aspirasi akn melebihi kuota MENANG TANPA BERTANDING. Oleh yg demikian PRK akn berlangsung dgn demokrasinya
2) Calon drp siswa akn menang sekirnaya tiada pihak2 jumud menghalang percalonan mereka.

walaubgmn pun tahniah tuk UNIMAP kerna merencanakn PRK sulung UNIMAP

Tanpa Nama berkata...

belum tentu...kita tengok setakat mana ketelusan pihak unimap..jangan sampai ada yang teraniaya macam 4 orang tahun lepas..

Tanpa Nama berkata...

harap-harap ada la PRK kali ni. bukan sebab nak menang sangat, tapi biar mahasiswa di unimap terbuka tentang apa yang dimaksudkan dengan sistem demokrasi dan bila keluar nanti tak la tercengang-cengang bila berdepan dengan realiti hidup serta tidak wujud lagi golongan atas pagar. diharap juga insiden 'dikurung' selama sejam hanya kerana ingin meminta tanda tangan berlaku lagi selepas ini. diharap juga AUKU yang dipertahankan selama ini diikuti dan bukannya diketepikan bila melibatkan kepentingan masing-masing.

Tanpa Nama berkata...

eleh..jangan duk melalak di sini je..angkat benda ni pada KPT la...

Pena Rayyan berkata...

kpt dh th...tht y sy rs prk insyaALLAH akn wujud dis year...